22 Aralık 2009 Salı

SİYAH ÜZÜM HAKKINDA


Siyah üzüm hafıza kaybını azaltıyor Bilim adamlarına göre, siyah üzüm suyu içmek, hafıza kaybını azaltıyor ve hatta bu kaybı tersine çevirebiliyor. Dış Haberler Servisi 17 Aralık 2009 15:14
Cincinnati Üniversitesi Psikiyatri bölümünde görevli bilim adamları, erken hafıza kaybı yaşayan 12 kişiyle bir çalışma yaptı. Sonuçta, 12 hafta boyunca üzüm suyu içenlerin farklı zihin testlerinde iyi bir performans gösterdikleri görüldü.
Araştırmacılar, iki ayrı grup oluşturdu. İlk gruba Massachusetts' in Concord bölgesinde yetiştirilmiş saf Concord üzümü suyu verilirken ikinci grup ise hiçbir şey içmedi. Deney süresince her iki gruba da düzenli hafıza testi yapıldı. Araştırma sonucuna göre birinci gruptakilerin yarısında daha uzun süreli gelişme kaydedildi.
Uzmanlar, bu sonuçların arkasındaki neden olarak ciltteki antidoksanlar ve meyvenin suyunu görüyorlar. Gruplar arasında önemli derecede farklılıklar olmamasına rağmen, saf siyah üzüm suyu içenlerde öğrenmede önemli gelişmeler görüldü. Bu eğilimin kısa süreli zihinde tutmayı sağladığı ve sözsüz hafızayı geliştirdiği belirtiliyor.
Araştırma sonuçlarına göre, meyve ve sebze gibi antioksidanlar bakımından zengin yiyecekler ile bunların yüzde 100 meyve suları bilişsel fonksiyonu korumaya yardımcı oluyormuş.
Not:bilgiler btnet.com.tr'den alıntıdır.

5 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...

eylem benim en sevdiğim üzüm çeşididir siyah üzüm dr kan yapsın diye bana önermişti o gun bugun vazgecemem :))

Unknown dedi ki...

Canım benim ben o salkımı alsam olurmu ye beni diyor resmen:))Bu gü
zel paylaşım için teşekkürler öptüm

Unknown dedi ki...

çok faydalı olduğunu biliyorum Allah insanlara ne güzel şeyler bahşetmiş şükretmemek olmaz

pelince dedi ki...

Bende salkım salkım yiyebilirim:) ellerine sağlık...
Sevgiler...

Pembe Tatlar dedi ki...

Harika gözüküyor kansızlığa bibe bir geldiğini dumuştum ama bukadarını bilmiyordum....