26 Mayıs 2015 Salı

SÜT TOZLU YOGUNLAŞTIRILMIŞ SÜT/Condensed milk

 Yaptığım bir dondurma için yaptığım ve Türkiye de çok bulunmayan yoğunlaştırılmış süt tarifi ile karşınızdayım.Bir ara neden aldığımı bilmiyorum Pınar'ın süt tozunu almışım.Öylece dolapta duruyordu.Bununla ne yapılıyor ki diye araştırdım.Ve yabancı bir sitede yogunlaştırılmış süt tarifi ile karşılaştım.Bir deneyeyim bari diye giriştim bu işe.İyi de etmişim.Bu yoğunlaştırılımış süt ile ilk önce nutellalı dondurma yaptım.
 Tarifi sonra paylaşacağım.Yumuşak dokusu ile harika oldu bence.Daha sonra bu süt tarif ile fudge kek hamuru yapacağım.O da sonra tabii ki.İlk önce bu şekerli sütün tarifini vermem gerekiyor değil mi?Siz bu tarifi bir yere not etmeyi unutmayın olur mu?
Yapımı çok basit ve az zaman alıyor.Bu haliyle bende tam not aldı.Ama şunu belirtmek istiyorum kahvenize kattığınız süt tozu ile olmuyor maalesef.Özellikle pınarın resimdeki  süt tozunu almanız lazım.Ben birçok markete baktım pınaınr bu ürünü başka markalarda yok.Bu süt tozunu da migrosda buldum bilginize.Gelelim tarife:
 SÜT TOZLU YOĞUNLAŞTIRILMIŞ SÜT(cONDENSED MİLK)

MALZEMELER:

  • 1 su bardağı pınar süt tozu(yukarıdaki açıklamaları lütfen okuyun)
  • 2/3 su bardağı toz şeker
  • 3 yemek kaşığı tereyağ
  • 1/2 su bardağı kaynar süt

YAPILIŞI:

  1. Tereyağını yakmadan eritin ve ılınmaya bırakın ama soğumasın.
  2. Süt tozu ve şekeri blendera alın.
  3. Üzerine erimiş tereyağını ve kaynar sütü dökün ve blenderın ağzını kapatıp çalıştırın.
  4. Bu süre 1-2 dakika kadar sürecek.
  5. Blenderın kapağını açın ve altta kuru malzeme kalmış mı diye kaşığınızla karıştırın. ve bir daha çalıştırın ki bütün malzeme birbirine karışsın.
  6. Ve cam kavanoza alın kullanıma hazır.
  7. Saklama işini ılındıktan sonra buzdolabına koyarak yapın.
  8.  1 hafta kadar saklama süresi var.
  9. Afiyet olsun.

2 yorum:

Begonvilli Ev dedi ki...

Hemen not aldım. Çook teşekkürler.

Unknown dedi ki...

Merhaba. Malzeme listesinde kaynar süt diyor ama açıklamada kaynar su demişsiniz. Hangisi?