8 Mayıs 2015 Cuma

5 MALZEMELİ YUMUŞACIK ÇİKOLATALI KEK


Gerçekten kolay sadece tereyağını erit ve malzemeleri karıştır ve çırp.Ortaya içi yumuşacık lezzeti harika bir kek çıkıyor.Yanına bir kahve ve çayla nefis olacaktır.Belki annenize bir süpriz yapıp ona sabah kahvaltısı hazırlarsınız ve yanına tatlı birşeyler yapmak istersiniz.İşte bu keki yapın ve annenizi şımartın bence.
Bu pazar anneler günü.Bende anneyim ama sanki anneler günü benim için değilde benim annem için varmış gibi gelir hep bana.Anneler gününde ve her daim onu düşünürüm.Acaba ne alsam diye değil de onu ne kadar çok sevdiğimi ve ne kadar fedakar bir anne olduğunu düşünürüm.Ben onun kadar güçlü olamazdım herhalde.
Böyle günlerde hep annemden uzak olduğuma üzülürüm.Yanında olmayı dizlerine başımı koymayı beni sevmesini isterim hep.Yemek yapmayı unutan ellerini defalarca öpmek isterim hep.Sadece ama sadece ona bakmayı isterim mesela.Eylem'mim deyişini duymayı isterim.Heyecanlı heyecanlı birşeyleri anlatmasını dinlemeyi isterim.Yani anlayacağınız isterim de isterim.Bütün annelerin,anne adaylarının ve bütün kadınların anneler günü kutlu olsun.
YUMUŞACIK ÇİKOLATALI KEK TARİFİ:

MALZEMELER:

  • 135 gram tereyağ veya margarin
  • 2 yemek kaşığı kakao(55 gram) 
  • 350 gram toz şeker
  • 3 adet yumurta
  • 110 gram un(3/4 su bardağın biraz fazla ediyor)
YAPILIŞI:
  1. Tereyağını eritin ve ılınmaya bırakın.
  2. Ilınan tereyağının içine kakao,toz şeker,un ekleyin ve yumurtaları teker teker kırarak ekleyip karıştırın.
  3. 18-20 cm lik kelepçeli kalıbın altını margarin ile yağlayın ve kek karışımını içine dökün.
  4. Önceden 180C ısıtılmış fırına verin.
  5. Tahmini 20-25 dakika pişirin(bu süre fırınlarda farklılık gösterebilir)
  6. Ve içi ıslak ve lezzeti harika bir kekiniz oldu.
  7. Afiyet olsun.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

MERHABA, TAKİBİNİZDEYİM, BANA DA BEKLERİM
http://meleginhediyeleri.blogspot.com.tr/

Esin dedi ki...

Çok güzel görünüyor, ben deneyeceğim. :) inşallah resimdeki kadar lezzeti de güzeldir. Resimler şuradaki çikolatalı keke çok benziyor; https://www.ciceksepeti.com/anneler-gunu-hediyeleri Bunları da siz mi yapıyorsunuz?