3 Nisan 2015 Cuma

PAZAR KAHVALTILARINIZ İÇİN KIYMALI UNLU BÖREK ve YEMEK YEMEME PROBLEMİ

 Kayahan biz eskilerin ve belki de yeniler bile bildiği bir besteci ve şarkıcı.Ben lise yıllarındayken "sarı saçlarından sen suçlusun"şarkısı çok meşhurdu. Kayahan benim için ve birçoğumuz için aşk demek bence.Duygularımızı bize anlatan işte tam da ben bunu söylemek istiyordum diyeceğiniz şarkı sözleri yazdı bizler için.Bir aşk ancak bu kadar güzel anlatılabilir şarkılarda.Doğan ölüyor burası bir gerçek.Ama yaşı kaç olursa olsun her ölüm erken ölümdür benim için.Kayaha'nın ölümü de böyle erken ölümlerden.Bir devir yeniden kapandı.Hoşçakal büyük adam.Yolun açık olsun.Sevenlerin seni unutmayacak.
 Bu aralar bir kıskacın içinde gibiyim.Hiç hareket edemiyor gibi hissediyorum kendimi.Hepinizin çocuklarının yemesi ile ilgili problemleri olmuştur muhakkak.İşte tam şu an da bende onu yaşamaktayım.Yani tam şuan da dediğime bakmayın hemen hemen 3 aydır süren bir süreç.Bizim küçük adam neredeyse hiçbirşey yemeyerek sadece ve sadece su ile yaşıyor.Ha birde günde 2 veya 3 tane yediği meyveli yoğurt var onu unutmayayım.Onu da her zaman yemiyor zaten.Bir insan sadece su içerek nasıl yaşar diye sormayın oluyormuş bende yaşayarak öğreniyorum.Daha önce gayet güzel yani şimdi ye göre gayet güzel yiyiyordu.Ama ne olduysa birden bire kesildi.İki tane doktora götürdüm.Birşeyi yok dediler 2 yaş sendromu olabilirmiş.Bu çocukların sendromundan nedir çektiğimiz.Doktor gelişimi iyi eminim birşeyler yiyiyordur dedi bana inanmayarak ama gerçek anlamda hiç ama hiç birşey yemiyor.Dediğim gibi sadece su.Hiçbirşey yemediği için sürekli agresif,huzursuz sürekli uyku hali var.Sevebileceği herşeyi yapıyorum ama olmuyor.Evde sürekli bir sinir harbi yaşıyoruz maalesef.İnternette yazılan yazıları okuyorum ama her çocuk birbirine uymuyor ki.Ne denediysem başarılı olamadım.Zorlamayın diyorlar mesela zorlamıyorum,aç bırakıyorum ki zaten aç olmuyor yine de.Ne yapacağımı şaşırdım.Bu süreç daha fazla sürerse ki sürecekmiş gibi duruyor çıldırmamak içten değil. Sizlerden o yüzden yardım istiyorum.Başınıza böyle bir olay geldiyse ne yaptınız ve bu süreci nasıl atlattınız bana yazarsanız sevinirim.Çaresizim,çaresiz.Sabir.

KIYMALI UNLU BÖREK TARİFİ:

MALZEMELER:

  • 3 adet yufka
  • 100 gr.eritilmiş tereyağ
  • 1,5 çay bardağı sıvıyağ
  • un
İÇ MALZEMESİ:

  • 250 gr.kıyma
  • 2 adet kuru soğan
  • 1 adet haşlanmış patates
  • tuz,karabiber,pulbiber
YAPILIŞI:

  1. kıymayı yanmaz bir tavaya alıp ocağın altını yakıyoruz ve kıyma suyunu salıp çekene kadar kavuruyoruz.
  2. suyunu çeken kıymaya az sıvıyağ ekliyoruz ve ince doğradığımız kuru soğanları ekliyoruz.Soğanlar kavrulunca baharatlarını ekliyoruz ve altını kapatıyoruz.
  3. altını kapattıktan sonra,ılınınca içine önceden haşlamış olduğumuz 1 adet patatesi rendeliyoruz ve içimiz hazır.
  4. Bu arada ayrı bir yerde 100 gr.tereyağını eritiyoruz ve ılınmaya bırakıyoruz.Sonra içine 1,5 çay bardağı sıvıyağı ekliyoruz.Bu yağlı karışımın yarım çay bardağını ayırıyoruz çünkü üstüne süreceğiz.
  5. Tezğahın üstüne 1. yufkayı seriyoruz ve üstüne eritmiş olduğumuz tereyağından her tarafına sürüyoruz.ve 2 yemek kaşığı un elyerek yufkayı ikiye katlıyoruz. 

   6.   Ve tekrar yağ sürüp un eliyoruz.
  7.  Yufkaların kenar kısmını 2 parmak kadar içe katlayıp geniş olan kısma kıymalı harcımızdan koyuyoruz ve yayıyoruz.
  8.  Yufkayı rulo yaparak sarıyoruz.Ve 4 parmak genişliğinde kesip yağlı kağıt serili tepsiye diziyoruz.
  9.  Diğer yufkalarada aynı işlemi uyguluyoruz.Ve ayırdığımız yarım çay bardağı yağ karışımına 2 yemek kaşığı su ekliyoruz.Ve böreklerin üzerine sürüyoruz.Önceden 180C ısıtılmış fırında kızarana kadar pişiriyoruz.
 10. afiyet olsun.

1 yorum:

meri dedi ki...

yarınki misafirlerim için hepsini alasım geldi :)
ellerine sağlık