13 Mart 2015 Cuma

PAZAR KAHVALTILARINIZ İÇİN KIYMALI GÖZLEME

 Kahvaltıya özellikle pazar kahvaltılarına çok önem veriyoruz değil mi?malum bütün aile bir arada.Hal böyle olunca inanılmaz özen gösteriyoruz.Ben masa fotografı pek çekemiyorum.Ne yapsam da ışık yetersiz kalıyor.Halbu ki masa camın önünde ama olmuyor işte.Bir de bir an önce kahavtıya oturup yemek isteyen 3 erkek var.Hal böyle olunca hazırladığım kahvaltı veya yemek masalarının fotoğrafı yok.
 Bizim evin erkekleri bütün Türk erkekleri gibi et canavarı.Önlerine etli birşey koy da ne olursa olsun.Geçen hafta hem cumartesi hem pazar pikniğe gittik düşünün yani.Benim abim ve oğlu da böyle.Türkiyeye gelmeden nerede ve hangi şehirde güzel et yapan lokanta varsa araştırıp geliyorlar.Ve hiç üşenmeden o şehirlere gidiyorlar.Yani anlayacağınız ben ezelden beridir alışkınım bu et mevzuuna.Gelelim kıymalı gözlemeye.
KIYMALI GÖZLEME TARİFİ:

MALZEMELER:

  • Kişi sayısına göre yufka
  • 300 gr.kadar kıyma
  • 1 adet kuru soğan
  • tuz,karabiber
  • istenirse maydanoz
YAPILIŞI:

  1. yufka tezgaha serilerek ortadan ikiye bölünür.
  2. geniş olan iki kenarı içe doğru katlanır.(aşagıdaki resimlerde nasıl yapıldıgını gösterdim)
  3. kıymanın içine soğan ufak doğranır ve baharatlarla bir güzel karıştırılır.
  4. Yufkanın düz olan tarafına çiğ olarak hazırladığımız kıymalı harçtan yayılır.
  5. Kıymayı çok koymayın ki pişsin.
  6. Ben kıymayı çiğden koyuyorum ama siz isterseniz pişirebilirsiniz.
  7. Kıymayı koyduktan sonra yufkanın diğer tarafı ile kıymanın üstüne doğru kapatılır.
  8. Teflon tavaya az sıvıyağ konur ve gözlemeler arkalı önlü pişirilir.
  9. Afiyet olsun.  






Hiç yorum yok: