13 Şubat 2015 Cuma

TEMEL PİZZA HAMURU

 Her yiğidin bir yoğurt yiyişi var demiş ya atalarımız bir de ben buna her ev hanımının bir pizza hamuru tarifi vardır diye ekliyorum.Birçok tarif denedim pizza için.Ama en memnun kaldığım hamur bu oldu.İlk evlendiğimiz sıralarda ay pizza hamuru yapmayı bilmiyor musun diye soran birçok kadın tanıdım.Ve yaralandım:))Sanki onlar annesinin karnında pizza hamuru kodlanmış bir şekilde dogmuş gibi insanlara sözlü eziyet ediyorlar.Sadece pizza hamuru için geçerli değil bu söylediğim söz aslında birçok yemek içinde geçerli.Evet kadınların çoğu doğuştan ev işlerine yatkın doğuyorlar belki,belki de yatkın hale getiriliyorlar aile bireyleri yani kısacası anneleri tarafından.Aman elaleme maçup olmayalım kıza birşey öğretmemişler demesinler.Ay bu elalem kim bulursun çok feci pataklıyacağım.Birde benim önümde ablam gibi bir figür vardı ki sormayın.Elini neye atsa çiçeğe çeviren,olmaz denilen yemeği bile olur hale getiren,örülmez denen modelleri çıkaran ki hiç sormayın. Ben hiç ona çekmemişim.Gerçi evin ezileni de hep büyükler oluyor o ayrı bir konu.Ben gençken yanımdaki bardağı bile uzanıp almaz etraftakilerden isterdim.O kadar mı diyeceksiniz evet o kadar hiç abartma yok.
Hal böyle olunca öğrenme konusunda hep geriden geldim.Ama ilk zamanlara göre bir hayli yol katettim.Bir yemek blogumun olması herşeyi iyi biliyorum anlamına gelmez.Ben hala en basit denen tarifleri bile takıldığımda ablamı arar sorarım.Ablam zavallı benden çok çekti.Düdüklü tencere nasıl kullanıyor diye bile aramışlığım vardır yani.Neyse ben tarifi verip kaçayım.
TEMEL PİZZA HAMURU TARİFİ:

MALZEMELER:
  • 1+1/2 su bardağı ılık su
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1/3 Türk kahvesi fincanı sıvıyağ
  • 4 su bardağı un
  • 2+1/4 tatlı kaşığı instant kuru maya
YAPILIŞI:
  1. Ilık suyu derince bir yoğurma kabına alın ve üstüne mayayı ve şekeri ekleyerek karıştırın.5 dakika bekletin maya köpüklü hale gelince hazır demektir.
  2. Hazır olan mayanın içine yavaş yavaş un ekleyin,tuz ekleyin ve sıvıyağını ekleyin ve yoğurun.Un az gelirse ekleme yapabilirsiniz.Ama un miktar yeter derecededir.
  3. Hamurunuzun etrafını hafif yağlayın ki kaba yapışmasın ve üstünü örtüp kabarması için bekleyin.
  4. ve temel pizza hamurunuz hazır.
  5. istediğiniz gibi kullanabilirsiniz.Afiyet olsun.


2 yorum:

Adsız dedi ki...

slm kuru maya 1 pk mi kullanacagz tesekkrler

Unknown dedi ki...

kuru maya 2,5 tatlı kaşıgı olacak oda tahmini bir paket mayaya denk geliyor.afiyet olsun.