31 Ekim 2014 Cuma

OREOLU ATIŞTIRMALIK

 Efendim bu oreolar yani bir çeşit kremalı bisküviler ne kadar pahalıymış.Eskiden hani şu çayımıza bandıra bandıra yediğimiz bizim geleneksel kremalı bisküvimiz var ya onun bir nevi kakaolu hali diyebiliriz.Evde bir paket oreo bana bakıp duruyor.Öyle alayım elimede hapır hupur yiyeyim olayı yok bende.İlla şekil değiştirecek.Oreolukltan çıkıp başka bir formata girecek.İşte o zaman yerim ancak.O da öyle fazla değil tadına bakmak amaçlı.Baktım evde oreo var,beyaz çikolata da var eee ne duruyorsun birşeyler yapsana diye fısıldadı birileri kulağıma.Deliriyor muyum ne?Neden kendime iş çıkarıyorum bunu da anlamak zor işte.
 Bisküviler bana ben onlara bakıyorum.Sizden olsa olsa atıştırmalık olur dedim ve başladım yapmaya.Bu arada birçok site de pasta tabanı olarak kullanmışlar zatı muhteremi.Yani pahalı felan dememiş almışlar ve pasta tabanı yapmışlar.Neyse efendim tarife gelecek olursak:
OREOLU ATIŞTIRMALIK TARİFİ:

MALZEMELER:

  • 1 paket oreo(isterseniz herhangi bir kremalı bisküvide kullanabilirsiniz)
  • 1 veya 2 paket beyaz çikolata
  •  4 yemek kaşığı sıvıyağ
YAPILIŞI:

  1. Oreoları elimizle parçalayıp rondonun içine atıyoruz.Kremalı oldugu için ayrıca krema eklemeye gerek kalmadan şekil verilebilir hale geliyor.Eğer şekil verilebilir hale gelmemişse birazcık süt ekleyebilirsiniz.
  2. Beyaz çikolatayı ve sıvıyağı ufak bir tencereye alıp benmari usulü eritiyoruz.
  3. Oreolara elimizle yuvarlak şekli veriyoruz ve çikolataya bandırıyoruz.Çatalla her tarafına bulaşmasını sağlıyoruz.
  4. Ve alimunyum folyo serili geniş bir tabağa alıyoruz.
  5. Buzdolabına kaldırıyoruz.Çikolatası donunca yenmeye hazırdır.
  6. Afiyet olsun. 


Hiç yorum yok: