13 Ekim 2014 Pazartesi

KREMA ve KABAK

 Çok uzun aralar vermek istemesem de çocuklardan fırsat kalmıyor maalesef.Efe'nin ödevleri,Aren'in oyunu,bakımı,yemekleri,evin işleri,öglenin,akşamın yemekleri derken zaman nasıl akıp gidiyor anlamıyorum.Efe'nin seyrettiği bir animasyon filminde süper ailede kahraman "ortalığı daha yeni temizledim acaba bir süreliğine temiz kalabilir mi"diyor.Benim de böyle diyesim geliyor.Diyorum da.Ama ne mümkün.Biz kadınların herşeye yetmek gibi bir kaygısı var.Nedenini bende bilmiyorum.Oysa biz olmasak da hayat devam ediyor bunu biliyorum.Kendi egomuz için mi yoksa annelik içgüdüsü ile mi yapıyoruz inanın bilmiyorum.Kadir kıymet bilme meselesine hiç girmiyorum bile.Yıllar önce olduğu gibi yeniden çalışmak istiyorum.Ev hanımlığı benim doğama aykırı olsa da zorunlu ev hanımlığı yapıyorum.İnanın bana çok zor iş.Çalışmak bence daha kolay olurdu.Bunu  derken çalışan arkadaşlarım da bana kızacaklar biliyorum.Ama bu benim doğrum ne yapayım.Çalışan insan olunca hayat daha düzenli akıyor sanki.Zaman daha değerli olduğu için zamanı doğru kullanmayı öğreniyorsun.Ama aynı sorun orda da var işte "herşeye yetmek".Sihirli kelime bu.     
Oysa ki hayatı eşlerimizle paylaşmıyor muyuz?Niye bütün yük bizim omuzlarımız da kalıyor anlamak zor.Aslında bu biraz da bizim suçumuz galiba.Eşlerimize "sen geri dur ben yapayım ya da sen kısa zamanda halledemezsin ya da abartıp sen yapamazsın"diyerek eşlerimizi hep geri plana atıp kendimiz halletmeye çalışıyoruz.Ne uğruna "benim hanım çok becerekli" demesi uğruna.Ama yitip giden hayat hepimizin hayatı.En çok da kadınların hayatı.Bir kısır döndüğünün içine dönüp duruyoruz.Bu konu böylece uzar gider hanımlar.Ben sabah sabah sizin daha fazla zihninizi yormayayım.Ben bu aralar bir acayibim çünkü.Geçer mi tabii ki geçer.Gelelim çorbamıza.
KREMALI KABAK ÇORBASI TARİFİ:
MALZEMELER:

  • 3 adet kabak
  • 3-4 yemek kaşığı un
  • 1 küçük paket krema
  • sıvıyağ
  • tuz,dereotu
  • sıcak su
YAPILIŞI:

  1. Kabakların kabuklarını soyup küp küp doğruyoruz.
  2. Dereotunu yıkayıp ince ince doğruyoruz.
  3. Tencereye biraz sıvıyağ alıp içine kabakları ekliyoruz.
  4. Tahta kaşıkla karıştırarak bir miktar kavuruyoruz.
  5. Kabaklar kavrulduktan sonra üstüne unu ekliyoruz.Unun kokusu çıkana kadar kavurmaya devam ediyoruz.
  6.  Unun kokusu çıkınca sıcak su ilave ediyoruz.Ve kaynamaya bırakıyoruz.
  7. Kabaklar pişince blenderdan geçiriyoruz.Ve tuzunu ekliyoruz.
  8. Söndürmeye yakın kremasını ekliyoruz ve 1-2 taşım daha kaynayıp altını kapatıyoruz.
  9. Servis kasesine aldıktan sonra ince kıyılmış dereotu serpiyoruz.
  10. Afiyetler olsun.

1 yorum:

Aybeniz Akkaya dedi ki...

Harika görünüyor.Ellerine sağlık. Aslında çorba pek sevmesem de,bu güzel görünüyor. :) Sağlıksız olduğunu bilsem de hep kızartmaya kaçarım yaa. :/