21 Ekim 2014 Salı

KIBRISIN TATLISI DA MEŞHURMUŞ

 Yıllarca Kıbrısın şeftali kebabının içinde gerçekten şeftali olduğunu düşünmüştüm.Ama meğerse yokmuş.Adına neden şeftali kebabı demişler onu da bilemiyorum.Üniversitedeyken Kıbrıslı bir arkadaşım vardı öyle güzel konuşurdu ki oturup onu saatlerce dinleyebilirdim.Hiç gitmedim ama onun sayesinde nasıl bir yer olduğunu öğrenmiştim Kıbrısın.Fi tarihinde yani anlatacağım gerçekten fi tarihi o zamanlar Kıbrısa pasaportla gidilip geliniyordu.Babam rahmetli Kilisli arkadaşları ile gitmişlerdi.Rahmetli Kıbrısta bir tatlı yedim ne olur hanım ondan bize yap derdi.Ama zavallı annem tabii ki o zamanlar internet yok tarifi bir türlü bulamadı.Kıbrıslı tanıdıkta yoktu ki tarif alsın.Babam anlatıyor galiba içinde şu vardı,üstünde şu vardı diye.Un vardı diyor .Oysa ki sonradan öğrendim un yokmuş içinde.Tabii ki o zamanlar galeta unu icat edilmemişti.Annem onun anlattığı tarifle bize bir tatlı yaptı.Şimdi ki yediğim tatlı ile hiç alakası yok. 
Babam bu olmamış dedi.O zamanlar çok üzülmüştüm.Kadın ne yapsın kaynak yok,tarif yok elinden geldiğince yapmak için uğraşmıştı işte.Yıllar sonra internet icat edildi neyse ki icat edildi bende tarifi bulup yaptım.Babamın dediği gibi tatlı desen tatlı değil,kek desen kek değil ama tadı gerçekten güzel.Rahmetli bir daha yiyemedi ama ben artık her yapıp yediğimde onu anıyorum.Anneme de yaptım bak işte buymuş babamın tarif ettiği tatlı dedim.O da beğendi.Ara ara yapıp babamı anıyorum işte.Tarife gelince:
KIBRIS TATLISI TARİFİ:

MALZEMELER:

  • 4 adet yumurta
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı galeta unu
  • 1 su bardağı hindistan cevizi 
  • ceviz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
ŞERBETİ İÇİN:

  • 1,5 su bardağı su
  • 1 su bardağı şeker
  • 1-2 damla limon suyu
ÜST KREMA MALZEMELERİ:

  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı nişasta
  • yarım su bardağı şeker
  • 1 paket toz halinde krem şanti
YAPILIŞI:

  1. İlk önce şerbeti için gerekli malzemeleri tencereye alıp kaynatıyoruz.Kaynamaya başlayınca limonunu koyup 5 dakika daha kaynatıp altını kapatıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.
  2. Keki için yumurta ve şekeri iyice yani krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz.
  3. Diğer kek malzemelerini de ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.
  4. Keki yağlanmış kare borcama koyuyoruz.Ve önceden 180C ısıtılmış fırında içi iyice pişene kadar tutuyoruz.
  5. Fırından çıkardıktan sonra ilk sıcaklığı geçtikten sonra soğuk şerbeti üzerine döküyoruz.
  6. Üst kreması için gerekli malzemeleri krem şanti hariç tencereye alıyoruz ve muhallebi kıvamına gelene kadar pişiriyoruz.
  7.  Kreması koyulaşmaya başlayınca ocaktan alıyoruz ve krem şantiyi toz halinde ekleyip blenderla çırpıyoruz.
  8. Çırpma işlemi bittikten sonra muhallebiyi kekimizin üzerine döküyoruz ve buzdolabına koyup soğumasını bekliyoruz.
  9. Hepsi bu soğuyunca çıkarıp dilimliyoruz ve afiyetle yiyiyoruz.

2 yorum:

Deniz dedi ki...

Harika görünüyor. İnternetin nimetlerinden şimdi güzel faydalanıyoruz. Eskiden anca bir yerde yiyip tarif soracaktık ki yeni şeyler denensin. Ben de denemiştim bu tatlıyı ama bir şeyleri yanlış yaptığımdan herhalde iyi olmamıştı. Hiç kabarmamış, sıkış tıkış olmuştu. Sizin tatlınız çok güzel pişmiş görünüyor. Bir dahakine bu tarifle yaparım. Ellerinize sağlık.

kış güneşi dedi ki...

Bu tatlıyı bende sık yaparım ve her tadan tarifini alır nefis bir tatlı elinize sağlık