18 Eylül 2013 Çarşamba

KIYMANIN EN GÜZEL HALİ KİLİS TAVA

Yapımı çok basit,yemesi çok zevkli bir yemektir Kilis tava.Annem bize küçükken yapar mahalle fırınına gönderir pişirtirdi.Yanında da sıcacık tırnak pidesi ile evimize kadar gelirdi.Sogukda bir ayran eşlik etti mi tadından yenmezdi Kilis tava.Zaman ne çabuk geçiyor.Eskiden diye başladıgım her cümlede biraz daha yaşlandıgımı hatırlayıp hem üzülüyor,hem seviniyorum.Zamana meydan okuyamıyor maalesef insan vücudu.Ben kendimi 20'li yaşlarda hissetsemde,kimlik yaşım öyle demiyor.Ama ne yapalım her yaşın ayrı bir güzelligi var diyerek kendimi hem kandırıyor hem teselli ediyorum.
KİLİS TAVA TARİFİ:
  • 500 gr.az yaglı kıyma
  • 2 adet kırmızı biber
  • 1 adet sogan
  • tuz,karabiber,pulbiber
Kıymanın az yaglı olması önemli çünkü eger yaglı olursa kıyma pişerken ortaya toplanır.Kıymamızın içine ince kıyılıp suyu elimizle sıkılmış kırmızı biberi,soganı ve baharatları ekleyip iyice yoguruyoruz.Ve altı hafif yaglanmış tepsiye elimizle yayarak yerleştiriyoruz.Üstünede dilimledigimiz domatesleri,yeşil biberleri diziyoruz.Önceden 180C ısıtılmış fırında pişiriyoruz.Fırından çıkınca sıcak sıcak,yanında sıcak pide ile yiyiyoruz.Hepsi bu kadar.
Afiyet olsun.

6 yorum:

azra dedi ki...

ne tuhaf bi durum değil mi sevgili Eylem, ruhun 18 lerde kalmışken 40 lı(kendim için) yaşlardaki bedeninin ruhunla aynı dili konuşmaması...:)

kilis tavan oldukça iştah açıcı görünüyor, ellerine sağlık...;)

Limon çiçekleri dedi ki...

Hataya bu yıl gittiğimizde tepsi kebabıda böyle birşeydi.Parmaklarımı yemiştim.Evde denemeyi çok istiyordum,cesaret verdin canım.Acaba mahalle fırınında pişirsek dahamı güzel olur?Ellerine sağlık.

kış güneşi dedi ki...

Bu harika kilis tavayı kıskanmak üzereyim bizim yörelerde böyle yok en iyisi bizde gider orada yeriz harika olmuş emeğe sağlık

Beşparasız - Ayşegül dedi ki...

Mmmm nefis görünüyor canım elelrine sağlık..malesef yaşımızı sabitleyemiyoruz :) Herkesin isteği 20 li yaşlarda kalmaktır herhalde :)

Afiyetle yiyin :)

kalpkurabiye dedi ki...

ellerinize sağlık..
harika görünüyor kilis tavanız..
sevgiler..

meri dedi ki...

tariflerinize bayıldım hemen izlemeye aldım görüşmek üzere...