29 Eylül 2013 Pazar

AKILIMA ARNAVUT CİGERİ DÜŞTÜ

Üniversitedeyken ençok tükettigim yiyecekti Arnavut cigeri.Birde ekmek arası patates kızartması.Diyeceksiniz ki patates kızartması ekmek arasında nasıl yenir ama yeniyor işte en ucuzu oydu çünkü.Malum ögrencilik halleri.Arnavut cigeri ise pahalıydı bazen kendimi ödüllendirmek için alır afiyetle yerdim.Yavaş yavaş yerdim ki çabuk bitmesin diye.Of yanına da şöyle bol sumaklı sogan salatsı koyarlardı yemede yanında yat misali olurdu.Şimdi çocuklarımız hamburgerdi,pizzaydı.....nerede saglıksız şey varsa yemek istiyorlar.Biz şanslıymışız diye düşünüyorum bazen.Saglıklı ve hormonsuz beselenmişiz.GDO diye bir kavram yoktu o zamanlar.Zaten zamanı olmadan ne meyve ne sebze bulunurdu.Ne zaman ki sözlüklerimize GDO girdi işte o zaman sürekli hastalanmaya,direncimizi yavaş yavaş kaybetmeye,bagışıklıgımızı yitirmeye başladık.Artık bir insana saglık olsun demek gerçekten  saglık olsun anlamına geliyor.İşte o günleri düşünürken aklıma düşüverdi Arnavut cigeri.Mis gibi kokusunu evde duyar gibi oldum.Eee kalkıp yapayım bari dedim kendi kendime.Bebelerde sebeplensin.Aslında kendim için yaptım onu da belirteyim.
ARNAVUT CİGERİ TARİFİ:
  • 500 gr.zarları alınmış ve orta irilikte dogranmış dana cigeri
  • 3 yemek kaşıgı un
  • yarım çay kaşıgı karbonat
  • kırmızı toz biber
  • tuz,kimyon,kekik
  • sıvıyag(kızartmak için)
Dana cigerlerinizin kasapta zarlarını ayıklatıp dogratın veya bu işlemi siz yapın.Cigerleri havlu kagıt üzerine alıp kanlarını temizleyin.Ayrı bir kasede un,karbonat,toz biber,kimyon ve kekigi karıştırın.Kanları temizlenmiş cigerleri bu un karşımının içine atıp iyice her taraflarının una bulanmasını saglayın ve sonra süzgece alıp fazla unlarını iyice silkeleyin.Kızgın yagın içinde 3-4 dakika kadar pişirin.Ve havlu kagıt üzerine çıkarın.Yanına sumaklı sogan ve patates kızartması ile servis yapın.
Afiyet olsun. 

5 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

eşim de çok sever arnavut ciğerini..
ben ağzıma sürmem ama onun için yapıyorum :)
ellerinize sağlık..
mutlu haftalar..

Neşece herşey dedi ki...

Arnavut ciğeri de güzel ama Edirne ciğerini daha çok tercih ederim..Ellerinize sağlık görüntü süper..

pınar dedi ki...

http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım ellerine sağlık.sevgılerımı bırakıyorum

kış güneşi dedi ki...

ciğer nedense çok sık alınmaz kurban bayramı beklenir ama şimdi görümce ağzım sulandı nede güzel olmuş eline sağlık canım

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

bende bayılırım ciğerin her türlüsüne, ama kollestrolum olduğu için uzak durmam gerekiyor...afiyet bal şeker olsun