24 Temmuz 2012 Salı

HOŞGELDİN BEBEK,TATİL,ŞEFTALİLİ İRMİK TATLISI

Bu kadar uzun bir ara olunca ortaya karışık hatta karmakarışık bir başlık ve onu takip eden bir yazı çıktı.Blogumu açtım açalı zaman zaman aralar yani iki,üç veya en fazla yedigün kadar aralar verdim ama hiç bu kadar uzun bir ara olmamıştı.Ama çok güzel mazeretlerim var bunu bilmenizi istiyorum.Nereden başlasam bilemedim şimdi.En güzelinden,en heyecanlısından,en mucizevi olaydan bahsedeyim size.Evimize tahmini olarak ocak ayında yeni bir soluk,yeni bir can daha katılacak.Şuan itibariyle 14 haftalık hamileyim ve çok ama çok mutluyum.Allah bütün isteyenlere ve olmayanlarada nasip etsin.Tatlı bir heyecan olmaya başladı evimizde.Herkes kendi adına çok mutlu.Efe kardeşi olacagı için ona oyun arkadaşı gelecegi için,babamız duble baba olacagı için mutlu.Henüz cinsiyeti belli olmadı ama olur olmaz sizlerle paylaşacagım.
Tatil konusuna geince iki haftadır Alanyadaydık.Yeni geldik sayılır.Ben açıkçası çok fazla denize gidemedim çünkü çarpıntılarım çok oluyor bu aralar.Hamileligin üzerine birde sıcak eklenince tatilde bol bol dinlendim.Benim için degişik bir tatil oldu yani.Antalya çok ama çok sıcak.Evden dışarı çıkmaya korkuyoruz.Dışarısı aşırı derece nemli ve sıcak.Ne yemek yapılıyor ne yemek yeniliyor.Mide bulantılarımda devam ediyor ama çok şükür ki Efeye hamileligim kadar kötü geçmiyor bu sefer.Yoksa ben ne yapardım,çocuk oyun bekliyor,baba yemek bekliyor.Yemek demişken tatil dolayısıyla internet olmadıgı için birçogunuz takip edemedim ama artık döndüm ve teker teker ziyaretinize gelecegim.
Gelelim Şeftatlili irmik tatlısına.Hem ramazan dolayısıyla,hem sıcak olması sebebiyle hafif bir tatlı ise tercihiniz mutlaka deneyin derim.Mevsimin bir sürü meyvesi varken her türlüsü ile deneyebilirsiniz.Bizim evde Şeftali bol oldugu için şeftalili yaptım ben.
ŞEFTALİLİ İRMİK TATLISI TARİFİ:
  • 1 kg. süt
  • 10 yemek kaşıgı toz şeker
  • 9 yemek kaşıgı irmik
  • 2 yemek kaşıgı hindistan cevizi
  • 100 gr. tereyag veya margarin
  • yarım paket vanilya(istege baglı)
ŞEFTALİ PÜRESİ İÇİN:
  • 5-6 adet olgunlaşmış şeftali
  • 1,5 yemek kaşıgı nişasta
  • 4 yemek kaşıgı toz şeker  
Derin bir tencereye sütü ve şekeri koyarak kaynatın.Kaynamaya başlayınca irmigi ilave edin.Koyulaşmaya başlayınca ocaktan alın ve içine tereyag,hindistan cevizi ve vanilyayı ekleyip tereyag iyice eriyene kadar karıştırın.Hafif ıslatıp suyunu süzdügünüz borcama boşaltın ve ilk sıcaklıgı geçtikten sonra  buzdolabına koyun.
Şeftali püresi için;şeftalilerin kabuklarını soyduktan sonra blenderdan geçirin ve tencereye alın üstüne nişasta ve şekeri ilave edin.Karıştırarak kaynayıp bir miktar koyulaşıncaya kadar pişirin.Ve altını kapatıp ılınmaya bırakın.Ilınınca buzdolabındaki irmikli pudingin üzerine dökün ve tekrar buzdolabına koyun.Azami 3-4 saat ama bence 1 gün dolapta dinlensin.
Şimdiden afiyet olsun.

26 yorum:

*kelebekana*-* dedi ki...

çok sevindim ..Allah analı babalı büyütmek nasip etsin...

bırtutamkekik dedi ki...

ayyy ayyy ayy:))
ne güzell bir haberr bu eylemcimm:)
sağlıkla kavuş tatlımm bebişinee:))
bekliyoruz cici haberlerini..:)
tatlı da enfesss..:)
ellerine sağlık canım..
sevgilerimle..
:)

bırtutamkekik dedi ki...

ayyy ayyy ayy:))
ne güzell bir haberr bu eylemcimm:)
sağlıkla kavuş tatlımm bebişinee:))
bekliyoruz cici haberlerini..:)
tatlı da enfesss..:)
ellerine sağlık canım..
sevgilerimle..
:)

Dilekce.. dedi ki...

Maşallah, rabbim sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin, ben de 18 haftalık hamileyim ve yanılmıyorsak bir oğlumuz olacak, gerçekten çok heyecanlı, muhteşem bir duygu bu.. Sizin adınıza da çok sevindim.. 15. haftadan sonra geçiyor bulantılar, az kalmış.. ayrıca bu hafif tatlıyı da denemek istiyorum ilk fırsatta..

balböcükleri dedi ki...

tebrikler eylem içime bir oğlan daha gelecekmiş gibi bir his doğdu.sağlıkla al kucağına.

Gece Yürüyüşü dedi ki...

Allah sağ salim kucağınıza almayı nasip etsin inşallah :)
Hayırlı ömürler versin.

Ramazandan önce Alanya'daydım ben. 3 gün falan da Antalya'da ama havalar bu kadar ısınmamıştı. Şimdi Isparta bile yanıyor oraları düşünemiyorum. Alanya planım var yine ama Ramazan da cesaret edemiyorum.

Şeftaliye bayılırım ben. Denemek istediğim tarifler arasında :)

Şengülce dedi ki...

Annem seni takip ederdim bende yoktum blogda rahatsızdım..bebeğine çok sevindim analı babalı sağlıklı büğütürsün canım sevgiyle kal.

Limon çiçekleri dedi ki...

Ayyy ,,tebrikler canım!Allah analı bablı büyütsün..dikkat et kendine,çok sıcak gerçekten..Tatlından bir dilim aldım..

Unknown dedi ki...

Eylem'cim gözünüz aydın Rabbim hayırlısıyla tamamında erdirsin sağ
lıkla al kucağına yavrunu.Tatlı süper ellerine sağlık sevgiler.

fatosun mutfagından... dedi ki...

tebrik ederim..sağlıkla gelsin inşaAllah..tatlı da nefis görünüyor..sevgiler

ozlemhan dedi ki...

Çok sevindim Eylemcim.Sağlıklı kucağına alırsın inşallah Benim kızımda 4 aylık oldu

mandalincikmazi dedi ki...

Kutlarım canım
hayırlı uğurlu olsun ....

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Ellerine sağlık canım, hayırlı iftarlar..

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

HOŞ GELDİN EYLEMİM..
ÇOOOOK SEVİNDİM HAYIRLISI OLSUN CANIM...

Aycan dedi ki...

Hayırlı uğurşu olsun 2. heyecanın canım.Bende 12. haftadayım ve bulantılara devam malesef :(

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

merhaba, bende uzun bir aradır blogumla ilgilenemedim...ama sizin kadar geçerli ve güzel bir neden den değil.....sizin nedeniniz harika ve kutluyorum...ALLAH sağlıkla kucağınıza almayı nasip eder İNŞALLAH....sevgiler

fatma dedi ki...

eylemciğim çok sevindim hayırlısıylsa kucagına alırsın insallah iinci bebek hem çok güzel hem zor oluyo allah yardımcın olsun

Unknown dedi ki...

eylem hanım harika gözüküyor KİŞİSEL BLOGGUM

Fatosca Tadlar dedi ki...

Merhaba canım, çok sevindim, tebrikler. İnşallah yavrunuzu sağlıkla kucağına almanızı diliyorum, bu arada bana da kız gibi geldi:))))
Şu irmikli muhteşem tatlını da az önce yaptım canım, buzdolabında soğumayı bekliyor:))))
Ellerine sağlık,
sevgiler...

Deniz dedi ki...

Kutlarım, hayırlı, uğurlu olsun bebeğiniz.
Tatlı harika görünüyor. Şeftali çok yakışmış olmalı.
Ellerinize sağlık.

mutfak gazetesi dedi ki...

görüntü muhteşem. sağlıkla, mutlulukla inşallah.

esketek dedi ki...

hayırlı olsun.çok sevindim.diğer bloğuna merak ettiğimi yazdım.hemen sonra burada bilgi aldım.evet Antalya dayanılmaz sıcak.sana kolaylıklar dilerim.Allah bebeğini sağlıkla kucağına almayı nasip etsin.sevgilerimle.

pembe kekik dedi ki...

Gözünüz aydın. Tatlı da böyle tatlı bir habere uyum sağlamış.Hep güzel haberler duyalım inşallah...

LeylaK dedi ki...

ah Eylem ne kadar güzel...Çok sevindim senin adına, hayırlı olur inşallah.

empiti dedi ki...

Allah analı babalı,sağlıklı bir şekilde büyütmeyi nasip etsin inş. (: ayrıca Alanya ya gelmişsiniz bana baya yaklamışsınız :) bu arada tatlı da harika görünüyor .Ellerinize sağlık :)

Oglak Kizlari dedi ki...

Offf ne güzel olmuş.
Sütte yeni geldi, dur yapılacaklar listesine alayım.
Ellerine sağlık.

Bitmiş anne Çiğdem