22 Aralık 2011 Perşembe

EVDE TAVUK DÖNER YAPMIŞ MIYDINIZ?

Uzun zamandır denemek istedigim tarifler arasındaydı.Ve nihayet denedim ve yedik.Gayet başarılı bir tarif oldugunu düşünüyorum  ve yeşime teşekkür etmek istiyorum.Ah birde ince dilimleyebilseydim daha da harika olacaktı.Dilimle makinem olmadıgı için veya çok keskin bir bıçaga sahip olmadıgım için tam tavuk döner dilimlerine sahip olamadı.Ama tadından birşey kaybettimi diye sorarsanız bence hayır.Bu arada yeşim bir tatlı kaşıgı köri demiş ben bu oranı baya azalltım çünkü bizimkiler köri tadına alışık olmadıgı için yemezler diye korktum.İşte tarif: 
EVDE TAVUK DÖNER TARİFİ:
  • 1 kemiksiz tavuk gögsü
  • 3-4 diş sarımsak
  • 1 küçük kahve fincanı süt
  • 1 yemek kaşıgı salça
  • 2 yemek kaşıgı soya sosu
  • 1 yemek kaşıgı kekik
  • yarım çay kaşıgı köri(orjinalinde 1 tatlı kaşıgı köri diyor)
  • 2 yemek kaşıgı zeytinyagı
Tavuk etini iri dilimlere ayırıyoruz ve diger bütün malzemelerle birlikte mutfak robotunda iyice çekiyoruz.Bütün malzemeler birbirine karışacak.Agzı kapaklı cam bir kalıbın içine(benim yuvarlak kalıptı)temiz bir poşet veya streç filmi kenarları dışarı sarlacak şekilde seriyoruz ve robotta kıydıgımız tavuk dönerimizi içine yayıyoruz.Elimizle iyice bastırıyoruz ki aralarında hava boşlugu kalmasın.Sonra dışarıda sarkan poşet kısmını üzerine sıkıca örtüyoruz.Kapagını kapatı bu şekilde buzdolabında 2 saat bekletiyoruz.Sonra dondurucuya koyuyoruz.Pişirecegimiz zaman poşetten çıkarıp keskin bir bıçakla olabildigince ince dilimlere ayırıyoruz.Bu işlem için bence bir miktar buzunun çözülmesini(çok degil)beklerseniz daha kolay kesebilirsiniz.Kalan kısmı yeniden poşetleyip agzını kapatıyoruz ve buzluga kaldırıyoruz.Pişirme aşaması ise teflon tavamızı ocaga koyup iyice ısıtıyoruz ve ince dilimler halinde kestigimiz döneri ilave edip 2-3 dakika pişiriyoruz.(ben dilimleme işini ince yapmayı becerenedigim için tavaya 1-2 damla sıvıyag ekleyip öyle pişirdim döneri.)
Afiyet olsun.

26 yorum:

bırtutamkekik dedi ki...

ellerine sağlık eylemcim..
harika olmuş..:)
çok güzel görünüyor bi kere..
gayet güzel olmuş dilimlerinde..
öptüm canım..
sevgiler...
:)

hayatreceli dedi ki...

hmm enfez gözküyor ellerinize sağlık aifyetler olsun eylemcim:))

sevgiler...
bloğumda çejkiliş var beklerim canım..
http://hayatreceli.blogspot.com

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik Eylemcigim... Ne zamandir benim de yapmak istedigim bir tarifti... Insallah ben de deneyecegim... Sevgilerimle, güzel bir hafta sonu diliyorum..

anne eli gibi dedi ki...

daha evvel bende yapmıştım ama foto çekmeden bizimkiler hüpletince yayınlamamıştım:)
gerçekten çok keskin bıçak gerekli ama seninkide çokta kalın olmamış ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

hiç denemedim,ellerine sağlık canım.deneyeceğim lezzetler arasında yerini aldı.afiyet olsun.sevgiler.

Unknown dedi ki...

of of yemede yanında yat. Harika olmuş ellerine sağlık hayırlı cumalar...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

hımm enfes olmuş ellerine sağlık Eylemcim
bunu denemeliyim nefis görünüyor

LEZZETİKRAM dedi ki...

Eylemcim nefis evde yapılan bir fast food olmuş :) ellerine sağlık çocuklar bayılıyorlar böyle şeylere :)

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Yapmadım ama yapan olsa yerimn:))
Eine sağık canım.
Sevgiler:)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ellerine sağlık canım hiç değilse evde temiz ortamlarda yapılıyor ..
afiyet olsun sevgiler:)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

yeşim çok kıymetli, çok değerli bir blogger akadaşımızdır eylemcim,
hepimiz onun engin fikirlerinden yararlanmaktayız..

seninde ellerine sağlık canım...

mine dedi ki...

aaa ne hoş bir tarif, tam bizim eve göre teşekkürler canım güzel bir hafta sonu dileklerimle...

ahterce dedi ki...

çok başarılı olmuş bence ellerine sağlık eylemciğim.
sevgiler

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor.Ben de ev yapımı tavuk döneri çok seviyorum.

zeymurancafe dedi ki...

yapmıstım canım harıka olur değil mi nefıs gorunuyor evde yapılına başka tabı dışarda olsa yemem ,ellerıne sağlık ,sevgiler..

EBRU dedi ki...

ellerinize sağlık nefis gözüküyorlar.dışarıdaki fastfood diye tabir edilen bu tarz döner vb. yiyecekler güven vermiyor ve sağlıksız.en sağlıklısı kendi yaptığımız tabikii..

sare dedi ki...

Tarifin içeriği çok güzel.Ellerinize sağlık, dilimlenmesi biraz zorlasa da lezzetli bir yiyecek.
Oğluma çok yaparım hem etli, hem tavuklu olanı...Çok severiz.
Güzel günler dilerim.

yemekbiraşk dedi ki...

inanılmaz lezzetli olmuş ellerine sağlık.. haksızlıkda etme kendine bence çok da kalın olmamış nefis gözüküyor sevgilerimle..

Tümay Öztürk dedi ki...

Kesinlikle tavuk döneri et dönerden daha çok severim. canım ellerine sağlık:)

mandalincikmazi dedi ki...

Nefissss ve pratik en azından dışarda satılanlardan kat kat sağlıklı içinde ne olduğunu biliyoruz ama keserken dikkatli olmak gerek ...
Ellerine sağlık canım........

Armina dedi ki...

Çok güzel bir görüntüsü var ellerine sağlık...

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Merhabalar :) Evde tavuk döner yapmamıştım. Sayenizde yapacağım. Ellerinize sağlık.,

hatice dedi ki...

eylem hanim size bir sorum olacakti bir kahve fincani süt demissinizya türk kahve fincanimi yoksa nescafe fincanimi?

Unknown dedi ki...

hatice hanım süt bir kahve fincanı olacak.

zeynep dedi ki...

3-4 GÜN ÖNCEDEN MİSAFİR İÇİN HAZIRLASAK BUZLUĞUNA Atsak 3 4 gün sonra misafir gelince dondurucudan çıkarıp kullansak olurmu?
tabi kesilecek kıvama gelene dek yumuşamalı dimi?

Unknown dedi ki...

istedigin zaman hazırlayabilirsin zeynep.ama en az 1 gün buzlukta beklemeli.misafir gelmeden önce çıkarıp biraz buzunun çözülmesini saglarsan daha rahat kesilir.eger döner kesme bıcagın varsa daha rahat kesebilirsin.