11 Kasım 2011 Cuma

EVDE ŞİŞ KEBAP

Çok ama çok uzun bir ara oldu benim için.Efenin okulu,bayram tatili,soguk algınlıkları ile ugraştım bu zamanlarda.Ve blog ile bir türlü ilgilenemedim.Ayrıca bayramınızı da kutlayamadım arkadaşlar.Hepinizin ve tüm Türkiyenin geçmiş bayramı kutlu olsun.Bayramda Bolu ve Ankara ziyaretlerinde oldugum için internetin başına bir türlü geçemedim.Ama bunu en kısa zamnada telafi edecegim.Kurban bayramı etsiz olmaz dedim ve evde yaptıgımız şiş kebap tarifini sizlerle paylaşmak istedim.İşte tarif:
EVDE ŞİŞ KEBAP TARİFİ:
  • 1 kg.kuzu kuşbaşı et
  • 1 baş sogan
  • 3-4 diş sarımsak
  • 2 yemek kaşıgı yogurt
  • yarım yemek kaşıgı salça
  • kimyon,tuz,pulbiber,kekik
  • domates
  • yeşil biber  
Soganı rendeleyip elimizle bastırrak suyunu çıkaralım ve derince bir kaba alalım.Sarımsakları iyice ezelim ve sogan suyunun içine karıştıralım.Sonra bunun içine salçasanı,yogurdunu ve baharatlarını da ekleyip iyice çırpalım ve üzerine kuzu kuşbaşı etlerimizi ekleyip etin her tarafı iyice sosa bulanana kadar karıştıralım.Ve agzını kapatıp buzdolabında en az 2 saat kadar bekletelim.bu arada domates ve biberlerimizi yıkadıktan sonra orta büyüklükte şişe saplanacak şekilde dograyalım.Etleri buzdolabından çıkaralım ve çöp şişlere bir et bir domates,bir et bir biber olarak dizelim.Benim sulu mangalım var evde ben onda pişirdim.Ama sizlerin yoksa susuz ve yanmaz teflon tavada veya fırının ızgara bölümündede pişirebilirsiniz
Afiyet olsun. 

24 yorum:

zeymurancafe dedi ki...

ellerine sağlık güzel et yemeklerı yapıyorsun bu arada et şişi demır çubuklarla yapmak daha dogru demır ısındıkca ıcının daha ıyı pişmsini sağlıyor ufacık bir püf noktası işte,sevgiler...

papatya dedi ki...

iyi bayramlar..

Unknown dedi ki...

Evde yapılan lezzetlerin yerini ne
tutabilir ki:)))Ellerine sağlık canım sevgiler.

Unknown dedi ki...

Senin de gecmis bayramin mübarek olsun arkadasim.... Sevgilerimle, ellerine saglik...

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

sizinde geçmiş bayramınız mübarek olsun.

şiş kebab da harika görünüyor ellerinize sağlık...

Erguvan Vakti dedi ki...

İyi bayramlar canım,güzel bir marine,yumuşacık ve lezzetli olmuştur,afiyetler olsun.

yemekbiraşk dedi ki...

ağız sulandıran görüntüsü var:) eline sağlık sevgiler..

bırtutamkekik dedi ki...

ellerine sağlık canım:)
dışarda yediğimiz şişlerden daha leziz görünüyor emin ol...
bende kutlarım geçmiş bayramını...
kucak dolusu sevgiler...
:))

eviminnuru dedi ki...

mmmm nefis gözüküyor ellerine sağlık

lezzetli tatlar dedi ki...

özlemiştim sizi ve tariflerinizi hoşgeldin...
Ette bolken yapmalı bu şişlerden
elllerine sağlık

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık.Yoğurtlu terbiyeler ete ayrı bir lezzet veriyor.Senin de geçmiş bayramın kutlu olsun.Bu yıl benim gribimde tam 3 hafta sürdü.

Unknown dedi ki...

10 numara olmus 10 numaraaaaa!!!!!! ellerind ert görmezsin

susamcorekotuFeriha dedi ki...

eylemcim eline sağlık,bu bayram etsiz olmaz tabii:)) şifalar olsun sevgiler

İhlamurcum dedi ki...

Değme kebapçılarınki gibi olmuş, nefisssss....

Tülay Öcal dedi ki...

nefis görünüyor, eline sağlık...

çeşnici Handan dedi ki...

Döktürmüşsün yine arkadaşım nefis olmuş ellerine sağlık.

marifet ellerimizde dedi ki...

eylemmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm eylemmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm sen ne yaptın yaaaaaaaaaaa....ekrana yapıstım...zor ayrıldım...canım nefıss nefıs....

bu arada senın kocışte pek kasılmıstır....
yavvv ne becerıklı hatunum var :)))))))))

Unknown dedi ki...

Eylemcim,hoşgeldin arkadaşım,çok geçmiş olsun,acil şifalar diliyorum..
Artık kış kendini göstermeye başladı ya,rahatsızlıklar da beraberinde gelmeye başladı,dikkat etmeye çalışalım ki,sağlığımıza zeval gelmesin inşAllah..
Kebabına bayıldımmm,çok ama çook nefis gözüküyor,ellerine,emeğine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

ay görüntü beni benden aldı bu ne güzelliktir olsa şimdi ne yerdim:)
ellerine sağlık
sevgiler..

özlem dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım çok güzel görünüyor. afiyet olsun.

LeylaK dedi ki...

of of yanına da ayran ve bulgur pilavı, üstüne de künefe :) harika olmuş Eylem. ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

her şey güzelliklerle dolu olsun eylemcim,
ellerine sağlık
çok sevgiler..

birincisin dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel görünüyor..:)

Birsel ve İrem dedi ki...

Nefis bir görüntü, tokken bile insanın canı çekiyor:)) Ellerinize sağlık, afiyet olsun.
Sevgiler...