5 Kasım 2009 Perşembe

BULGURLU VE ISPANAKLI YUVALAMA(K.MARAŞ YÖRESİ)

 
Ve benim en sevdigim yemek.Annem bize sık sık yapardı biz küçükken.Bizde bayıla bayıla yerdik.Kahramanmaraş yöresine ait bir tarif bu yemek.Belki çay saatinde bile yenilebilir bir alternatif.İşte tarifi:

Malzemeler:

  • 1 su bardagı ince bulgur
  • 1 adet yumurta
  • 2 yemek kaşıgı Sinangil normal un
  • 1 tatlı kaşıgı biber salçası
  • tuz
  • istenilen kadar ıspanak
  • yogurt ve sarımsak(üstüne dökmek için)
  • tereyag ve kırmızı tozbiber(üstüne dökmek için)
Bulgurun üstüne sıcak su dökerek ıslanmaya ve kabarmaya bırakıyoruz.İyice şişmiş olan bulgura unu,yumurtayı,biber salçasını,tuzu katıp iyice yoguruyoruz.Hazırladıgımız karışımdan parçalar koparıp elimizi az suyla ıslatarak yuvarlıyoruz ve kaynayan suda diriligi gidene kadar haşlıyoruz ve ılınmaya bırakıyoruz.Ayrı bir yerde ıspanakları temizleyip sadece yaprak kısımlarını ayıklıyoruz.Yaprak kısımlarını ince ince dogradıktan sonra kaynayan suda 5 dakika kadar haşlıyoruz ve ılınmaya bırakıyoruz.Yine ayrı bir yerde sarmısaklı yogurdu hazırlıyoruz.Yogurdun içine ılımış ıspanakları ılınmış köfteleri ve tuzunu ekleyip karıştırıyoruz.Üstüne de tereyagında erittigimiz kırmızı biberi döküyoruz.
Afiyet olsun.

20 yorum:

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

UY GADANI ALAYIM SENİN.BİZİM ORALARIN DAMAK TADI BİR BAŞKADIR.BENDE ÇOK SEVERİM YUVALAMAYI.ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİLER

Unknown dedi ki...

Blogunun yeni hali çok güzel olmuş.
Annemde böyle bulgurdan köfteler yapar ama ıspanak koymaz. Değişik bir yemek olmuş.

Fikrin Ne? dedi ki...

harıka gorunuyor

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık...
Kurabişler nefis oldu misafirlerim bayıldı en kısa zamanda yyaınlayacağım...

FİLİZ'CE dedi ki...

ayy nefis gözüküyor,tam benim tarzım bir yemek,bulgurlu ve de yoğurt oldumu bütün yemekler nefistir zaten..denemeye değer bir yemek..ellerine sağlık cnm..
cnm bu sinangil unları sana nasıl ulaştı,onlarmı seni bulmuşlar yoksa sen üyemi oldun merak ettim..

cansudere dedi ki...

harika görünüyor canım.

pelince dedi ki...

Nefis tam bana hitap ediyor :)) ellerine sağlık.. Sevgiler..

Ceyda Türkgeldi dedi ki...

ellerine sağlık. ıspanak ve yoğurt zaten çok yakışıyor.birde içinde bulgur köftesi harikaaaa

bir demet feslegen dedi ki...

Süpersin, yöresel tariflere bayılıyorum :)

aleyna dedi ki...

eylemcim bulgurlu tariflere bayılırım.değişik birşey çokda besleyici.ah birde bizim sıpalara yedirebilsem.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ıspanak yoğurt zaten süper ikili:)bulgur da girince acayip güzel olmuştur eminim.ellerine sağlık canımcım,nefisss olmuş
öpüyorum

tatlilar gülcandan dedi ki...

ellerinize saglik nefis bir tat

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Harika görünüyor, ellerinize sağlık. Mutlaka denemeliyim. Sevgiler.

karamel mutfak dedi ki...

ben bunu sade olarak yapmıştım ıspanaksız yani çok beyenmiştim eminim buda çok lezizdir.ellerrinize salık.

Unknown dedi ki...

selam canım sayfamda senı bekleyen bır mım var alırsan sevınırım sevgıler...

Mimosa Café dedi ki...

off çok güzel olmuş. yuvalamaya bayılırım zaten. ıspanaklısını da ilk defa duyuyorum. muhteşem. eline sağlık.

tub@ dedi ki...

Canım ellerine sağlık, bu arada sayfanın yeni hali harika olmuş güle güle kullan:) profil resminde süper :)

iyi pazarlar canım, selam ve dua ile...

LEMAN dedi ki...

açlıktan ölüyorum bunuda yerım üstüne kekındende yerım olsa şimdi tabi kaldıysa

akasyakokusu dedi ki...

Hımm..bak aklıma getirdin canım çekti valla.
maraşta bu köfteye takalak derler..sonrada soğan domates sosu dökerler üstüne.
yada böyle yoğurtlusunu yaparlar..bazen kızarım kendime..
ulen derim iki senede bi memleket değişiyon niye öğrenmedin gittiğin yörelerin yemeklerini..çok tembelim ben..kabuğumun dışına fazla çıkamıyorum:))))
eline sağlık canım benim..memleketime selamlar.

Adsız dedi ki...

Harika bayildim hemen yapmam lazim.