1 Nisan 2009 Çarşamba

PORTAKALLI REVANİ

 Kayınvalidemin tarif defterinden bir tarif.Çok leziz oluyor.
Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 3 kahve fincanı toz şeker
  • 3 kahve fincanı irmik
  • 3 kahve fincanı un
  • 1 kahve fincanı sıvıyag
  • 1 su bardagı yogurt
  • 1 çay kaşıgı karbonat
  • portakal kabugu rendesi
Şerbeti için:
  • 3 su bardagı toz şeker
  • 3 su bardagı su
  • 1 su bardagı portakal suyu
İlk önce şurubunu kaynatın ve ılık olarak kalsın.Yumurtaları çırpın.Şekeri de ekleyerek mikserle 5 dakika çırpmaya devam edin.Yogurdu,sıvı yagı koyun ve tekrar çırpın.İrmigi,unu ve karbonatı ekleyerek çırpmaya devam edin.İçine portakal kabugu rendesini de ekleyin ve kaşıkla karıştırın.Yaglanmış tepsiye dökün.Önceden 185C ısıtılmış fırına verin.Üstü kızarınca çıkarın.Ve ılık şurubu üstüne dökün.
Afiyet olsun.

9 yorum:

İlknur dedi ki...

Ellerine sağlık.Bayılırım revaniye..

Adsız dedi ki...

eminim çok güzel olmuştur..Ellerinize sağlık.Ben de limonlu yapıyorum..

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

sihirlirloklava dedi ki...

ben revaniyi çok severi zaten..portakallı da daha güzel olmuşur..eline sağlık canım..

eldivenlerim dedi ki...

Mmmmmm, senin revaninde harika gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım.....

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

Ben de güzel bir revani tarifi arıyordum çok iyi oldu bu:) Eminim mis gibidir ellerine sağlık:)

*kelebekana*-* dedi ki...

afiyetle yiyiniz ...ben rejimdeyimde ..bütün aile ben beş kilo verene kadar tatlı yasak ...

beyaz mendil dedi ki...

Revaniyi ben de severim.Çok güzel görünüyor.Sevgiler

made in funda dedi ki...

ben de yapmıştım.gerçekten de nefis oluyor.eline sağlık.