4 Mart 2009 Çarşamba

OGLUMA KÖFTE,PATATES VE PİLAV


Dün oglumun köfte bayramıydı.Kim sevmez ki degil mi köfteyi?Hele de çocuklar yanında patates kızartmasıyla beraber olunca bayılırlar.Biliyorum patates kızartması zararlı ama ben az yagla hatta fırında yagsız yapıyorum.Arasındaki fark anlaşılmıyor bile.Aslında bunu yazmakta ki amacım size köfte yapımı ile ilgili 2 ipucu vermek istemem.Kayınvalidemin köfteleri öyle güzel olurdu ki anlatamam.Hem yumuşak hem puf puf.En sonunda köfte yaparken sordum.
1. ipucu köftenin malzemelerini koyduktan sonra içine 2 yemek kaşıgı kadar süt koymak(bu yumuşak olmasını saglıyor)
2. ipucu 1 tatlı kaşıgı kadar kabartma tozu koymak(bu da puf puf olmasını saglıyor)
Tecrübe böyle birşey benim daha ögrenecegim çok şey var valla.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

ipuçlarına çok teşekkürler :)
annemin köfteleri de çok güzel oluyor ama mutlaka denemek lazım bir de şekillerine bayıldım üzerlerine de birer kürdan hoooop ağza :))