1 Mart 2009 Pazar

FINDIKLI KURABİYE

Malzemeler:


  1. 1.5 su bardagı un

  2. yarım su bardagı kakao

  3. yarım su bardagı toz şeker

  4. yarım su bardagı fındık veya ceviz içi

  5. 100 gr.margarin(oda sıcaklıgına gelmiş)

  6. 1 adet yumurta

  7. 1 çorba kaşıgı soguk su

  8. 200 gr.kakaolu fındık ezmesi

Fırın tepsisini yaglayıp yaglı kagıtla kaplayın.Un,kakao,toz şekeri ve fındıkları robottan geçirin.Margarini ekleyin.Karışım ekmek ufagı görünümünü alınca yumurta ve soguk suyu ilave edip düzgün bir karışım elde edilinceye kadar işleme devam edin.

Hamuru hafifçe unlanmış zemine alıp yogurun.Bir dikdörtgen elde edecek şekilde merdaneyle açın.Kenarlarını bıçakla düzeltip hamuru yaglı kagıt üzerine alın.Üzerine fındık ezmesi sürün.Hamuru kısa kenarından başlayıp yaglı kagıt yardımıyla sarın.Yarım saat buzdolabında bekletin.

Bir santim kalınlıgında dilimler halinde kesin.Fırın tepsisine aralıklı olarak dizin.Önceden ısıtılmış 180 dereceye ayarlı fırında 10-12 dakika pişirin.Soguyunca servis yapın.

No:Bu tarifi Şımartan tatlar lezzet dergisi kitabından aldım.

5 yorum:

beyaz mendil dedi ki...

Ellerinize sağlık güzel görünüyor.Lezzetide mutlaka çok güzeldir.Sevgiler

cicibici bişeyler dedi ki...

Görüntü muhteşem,tarif çok güzelmiş,çok güzel yapmışsın!ellerine sağlık.

pinokyoörgü07 dedi ki...

benim kurabiyelerim her zaman biraz dağılıyor acaba unu mu az koyuyorum nedendir ..

Unknown dedi ki...

biliyormusun ben de internetten araştırma konusunda kurabiyelerle ilgili birşey buldum.sizlerle paylaşmak istiyorum.kurabiyem hep neden pastane kurabiyesi gibi olmuyor derdim hep.işin püf noktası kurabiyeye konulan katı yagı eritin.ve bir gece buzdolabında bekletin.eritilen yagdan su çıkıyor.onu döküp yagı öyle kullanın

gül dedi ki...

muhteşem valla içim ezildi bende istiyorum sevgiler:)