31 Mayıs 2016 Salı

ÇİÇEK KURABİYE ve DENİZ

 Aslında bu deniz fotografını çekeli epey zaman oldu.Neredeyse daha kıştı.Çocuklarımı ve yiyeceklerimi alıp deniz kenarına kahvaltıya gitmiştik.Kıştı ama hava yazdan kalmaydı neredeyse.Antalya'nın bu tarafını çok seviyorum.Kışın bile çok üşümüyorsunuz ve yaz gibi havalar yaşayabiliyorsunuz.Yaz geliyor ve ben nemden dolayı söylenmeye başlamadan bu fotografı yayınlamak istedim.Yazın sıcak diye şikayet edersem bu yazımı hatırlatırsınız bana. 
Çiçek kurabiyeye gelince bizimkiler çok sevdi.Özellikle görüntüsüne bayıldılar.Aa kurabiye çiçek açmış dedi ufaklığım.Çocukların tepkilerine bayılıyorum.Bu aralar bizim ufaklık abisi ne yaparsa onu yapıyor."oğlum bunu nereden öğrendin"diyorum.Abimden diyor.Kendi uydurduklarını bile abisine malediyor.Resmen hayran abisine.İnşallah ömür boyu böyle iyi anlaşırlar.

ÇİÇEK KURABİYE TARİFİ:

MALZEMELER:

  • 250 gr.margarin(ODA SICAKLIĞINDA OLACAK)
  • 1 yumurta
  • 1,5 çay bardağı pudra şekeri
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un


YAPILIŞI:

  1. Oda sıcaklığında ki margarini,yumurtayı,pudra şekerini,vanilyayı,kabartma tozunu derince bir karıştırma kabına koyup karıştırıyoruz.
  2. Kontrollü olmak kaydıyla azar azar un ilavesi yapıyoruz.Ve ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz.
  3. Hamurumuzun bir miktarını ayırıp içine kakao ekliyoruz.Diğer hamurumuz beyaz kalacak.
  4. Beyaz hamurdan ve kakaolu hamurdan küçük yuvarlaklar yapıyoruz.Ve çiçek şeklinde birleştiriyoruz.
  5. Önceden ısıtılmış 180C fırında pişiriyoruz.
  6. Afiyet olsun. 

3 yorum:

Fincan Teyze dedi ki...

Öyle güzel görünüyor ki çocukların beğenmemesi mümkün değil. Ellerinize sağlık...

tatyemek dedi ki...

çok harika tarifler ellerine sağlık cok güzel olmuş

Etimesgut Halı yıkama dedi ki...

ıyı bır sıte teşekkürler.