2 Ekim 2014 Perşembe

BAKLAVANIN DA KOLAYI OLURMUYMUŞ DEMEYİN

Evet baklavanın yalancısı da olur muymuş demeyin yeşim yapmış ve bende denedim oluyor gerçekten.Ama baklava yufkasından yapılan tatlılara alternatif olarak düşünülebilir belkide.Ama siz yinede ev baklavası yapma konusunda uzmanım,oklavayı iyi tutar,incecik hamur açarım diyorsanız buyrun burada da gerçek ev yapımı baklava tarifi var.Ayıptır söylemesi kayınvalidem muhteşem yapar baklavayı.
Yemesine doyamazsınız.Ama emek istiyor işte.Tabii ki daha çok da maharet istiyor.Bende öyle maharetli olmadığıma göre ya baklavalık yufkadan şöbiyet,ya büzme baklava,baklavalık yufkadan baklava,ya cevizli kadayıf,kadayıf dolması,ya da cennet çamuru tatlısı yapayım derken kendimi yeturlalezzetkareleri yeşimin sayfasında buldum.Baktım değişik bir alternatif deneyeyim dedim.Fena olmadı sadece bana göre şerbetinde ki şeker oranı biraz fazla geldi.Baya tatlı olmuştu.Birde fırında tutma süresini biraz uzatsaydım sanki daha iyi olurdu.Siz bunlara dikkat ederseniz iyi olur. 
Bu arada tatlının fotografını çekerken kullandığım dünya yerküresinde hep Amerika denk gelmiş.Valla bilerek yapmadım.Tamamen tesadüf.Daha fazla uzatmadan hepinizin gelecek olan kurban bayramını kutlarım.Sevdiklerinizi mutlu bayramlar geçirmenizi diliyorum.İşte tarif:
YALANCI BAKLAVA TARİFİ:
MALZEMELER:
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • yarım su bardağı ılık su
  • 125 gr.margarin(oda ısısında olacak)
  • 1 su bardağı elle kırılmış ceviz içi(Ceviz hamurun içine eklenip beraber yoğrulacak)
  • 1 paket kabartma tozu
  • aldığı kadar un(kulak memesi kıvamında olacak:)))
ŞERBETİ:
  • yeşim 3 su bardağı şeker demiş ama çok aşırı tatlı oluyor bence 2 su bardağı toz şeker yeterli olur.
  • 1 su bardağı su
  • az limon suyu
YAPILIŞI:
  1. İlk önce şerbet kaynatılıp soğutulacak.Şerbeti koyu kıvamlı olmalı.
  2. Hamuru için gerekli olan malzemeler derince bir kapta un azar azar eklenerek karıştırılır.
  3. Kullanacağınız tepsiyi sıvıyağ ile yağlayın ve hamuru kalınlığı 1 cm olacak şekilde elinizle bastırarak yayın.Tepsi ölçüsü veremiyorum.Ben diktörgen borcam kullandım ama az geldi gibi.Sadece kalınlığı 1 cm olacak.
  4. Hamuru bıçak ile baklava dilimi gibi kesiyoruz.Ben pek beceremesemde siz yaparsınız biliyorum.
  5. Önceden 180C ısıtılmış fırında üstü pembeleşene kadar pişirin.
  6. fırından çıkardıktan sonra ilk sıcağı geçtikten sonra soğuk şerbeti üzerine dökün ve şerbetini çekene kadar bekletiyoruz.
  7. Şimdiden afiyet olsun.

Ben kahvemi yudumlarken yanına bir dilim baklava aldım.Kahveyle de tatlı çok güzel oluyor tavsiye ederim.

Hiç yorum yok: