12 Eylül 2013 Perşembe

KASTAMONU KAŞIK HELVASI

Bol yaglı,bol şekerli ve dogal olarak çok lezzetli bir helva kaşık helvası.Ben ilk defa Kastamonulu arkadaşımda yemiştim ve bana çok güzel gelmişti.Aren'e dogum yaptıgımda arkadaşım süt yapsın diye yeniden yaptı getirdi bana.Süt yapıyor mu evet yapıyor çünkü içinde inanılmaz şeker var ve bu şeker size ister istemez su içirtiyor ve dogal olarak bu da süte dönüşüyor.Zaten Kastamonu'da dogumdan sonra yapılırmış kaşık helvası hem gelenlere ikram edilirmiş hem de anneye süt olsun denirmiş.Bebek daha küçükken bende yaptım ve afiyetle yedik hepimiz.Ama artık Aren emmeyi bıraktıgı için yapmıyorum zira dogum kiloları ile başım fena halde belada.Nasıl gidecek bu kilolar bilemiyorum.Homini gırtlak habire yemek ile meşgulüm.Artık bahanem de yok çünkü oglan zaten emmiyor.Yani anlayacagınız kendime yiyiyorum.Allah sonumu hayır etsin ne diyeyim.Gelelim kaiık helvasına:
KASTAMONU KAŞIK HELVASI TARİFİ:
  • 3 su bardagı un
  • 2-2,5 su bardagı pudra şekeri
  • 250 gr.margarin
250 gr.margarini derin bir teflon tavada eritiyoruz.Eridikten sonra içine unu ilave edip kısık ateşte unun rengi iyice pembeleşene kadar kavurun.Unun kokusu iyice çıkacak.Sonra ocagın altını kapatıp pudra şekerini üzerine dökün ve tahta kaşıkla pudra şekerini iyice una yedirin.

Şeker tamamen kaybolacak içinde.Ilıdıktan sonra bir kaşık yardımıyla şekil verip servis edin.
Afiyet olsun.

5 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

memleketimin helvası :)
kesinlikle doğru.. doğumlarda yapılır.Misafirlere ikram edilir. anneye tıka basa yedirilip litre litre su içtirir:)
ayrıca kandıllerde ve düğünlerde de yapılır bu helva rahmetli babannem çok güzel yapardı, daha o gibi ne yapanı gördüm nede kendim yapabildim...eski kadınlardan nede olsa..
ama sizinde ellerinize sağlık çok başarılı görünüyor. bir kastamonulu olarak çok çok beğendim :)
sevgiler..

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ellerinize sağlık,sizinki değişikmiş.Biz normal şekerle suyla yaparız.Bebeğiniz hayırlı olsun,güzel günlerini görün..sevgiler.

Unknown dedi ki...

helvalara bir de şerbetlere ayrı ilgim vardır
bu helvayı da deneyeceğim inşallah
eline sağlık
nefis görünüyor

LeylaK dedi ki...

Amanınnn bi kere denemiştim de becerememiştim :) Ellerine sağlık Eylem.

Adsız dedi ki...

Valla ben bu tatlının kastamonu yöresinden olduğunu bilmiyordum şuan yapıyorum iyi şallah güzel olur